אסטרטגיה בהפחתת עומס ההוראה  וניהול זמן של המשימות השונות
Time Frame

איך אפשר להצליח להיות מורה עם כל כך הרבה מטלות?

הסדנה שלנו מתמקדת בבעיית ניהול הזמן של המורה- כי עומס העבודה בתפקיד המורה בימנו כבד מאד ובא לידי ביטוי באינטנסיביות רבה (כיום ברפורמת " אופק חדש", ישנו צורך לבצע משימות רבות ומגוונות בזמן מוגבל וקבוע מראש).

אנחנו יודעים שכיום צוות ההוראה סובל מחוסר זמן לביצוע משימות הנתפסות על ידי המורה כחשובות בעבודתו או כאלה העולות בקנה אחד עם האידאולוגיה החינוכית בה הוא דוגל, ואנו מבינים כי המורה אינו יכול להספיק את כלל המשימות המוטלות עליו בפרק הזמן העומד לרשותו.

יום העבודה העמוס של המורה מתגלה כסובב סביב השעון, עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הוא מתחיל מוקדם בבוקר, נמשך לאורך כל שעות עבודתו בבית הספר, עד כי למורה אין זמן למנוחה רגעית וגם בהפסקות הוא ממשיך בפעילות בית ספרית. אף בביתו של המורה- מרבית המורים מדווחים כי הם נאלצים לבדוק מטלות ו/או ליצור קשר עם הורים ותלמידים אחר הצהריים, ואפילו מוצאים את עצמם מהרהרים רבות באירועים שאירעו במהלך יום עבודתם.

אפילו בזמנם הפנוי בערב ואף בחופשות הבית ספריות לאורך כל השנה המורים מוצאים את עצמם עסוקים במשימות בית ספריות.

בעיות אלו גורמים לפגיעה בתהליכי ההוראה-למידה, לזמן מועט המוקדש לחינוך ערכי-חברתי, להפחתת שיתוף הפעולה המקצועי בין המורים בבית הספר, להתרוקנות האנרגיה הפיזית של המורה, לפגיעה בזמן הפנאי של המורה ובכלל זה במשפחתו ולתסכול רב של המורה, ולמחשבות על פרישה או עזיבת המקצוע.

אז מה אפשר לעשות? ואיך אפשר לפתור את הבעיה הזו?

אנחנו ב Time Frame מכירים באופן אישי את הבעיה של המורים (כבעלים של חברת פרויקט הקופסה שקהל היעד של היה בתי ספר ומורים) ולכן הכנו לכם אסטרטגיה בהפחתת עומס העבודה בהוראה- סדנה הבנויה מחדרי בריחה יעודים המאמנים את המורים לכל סוגי הבעיות שהם נתקלים בהם ביום העבודה העמוס שלהם.

הסדנה שלנו היא בת 3 שעות והיא תכלול שתי סדנאות חדרי בריחה של ניהול זמן ולמידה של טכניקות לטיפול בגורמי העומס העיקריים בעבודת המורה: טכניקה לטיפול בעבודת ניירת מרובה בתפקיד המורה (כתוצאה מהדרישות הרבות לתיעוד ולמילוי טפסים רבים), טכניקות לטיפול בדרישות למחשוב דרכי עבודתו והערכתו של המורה, טכניקות לטיפול בריבוי פרויקטים ותכניות המוטלים על המורה, טיפול בבעיית חוסר בשעות שהייה בבית הספר, וטיפול בזמן שנלקח למורים בהתערבותם של הורים רבים בנעשה בכיתתו של המורה.

אנחנו נתמקד בקביעת סדר עדיפויות ותכנון זמן, וויתור על משימות רבות המוטלות עליהם באישור המנהל או בצורה סמויה מן העין, והפחתת מחויבויות משפחתיות.

תוצאות

​​

אנחנו מכשירים מורים במרכזי פסגה בארץ בתחומים שונים - בעיקר בלמידה חווייתית דרך משחק ולכן הקשר שלנו עם המורים הוא יומיומי. 

אנחנו רואים את עצמנו כגוף מומחה המייעץ למורים ולא כספק של סדנאות! על כן, ההצלחה חשובה לנו מאוד!!

אסטרטגיה

​​

איש לנו אסטרטגיה בהפחתת העומס של צוות ההוראה, אבל היינו רוצים לשמוע מכם את הבעיות השונות ואת הפרויקטים השונים שגורמים לכם לעומס רב. רק אחריי בירור אתכם נוכל להחליט יחד אתכם מהי האסטרטגיה הנכונה ושמתאימה לבית ספר שלכם.

תכנון

רצוי מאוד שנוכל לתכנן יחד אתכם את הסדנה על מנת לטפל בבעיות החשובות לכם בבית הספר. אנו רוצים גם לשמוע מהמורים ואף מהמנהלים את הבעיות השונות על פי השקפת עולמם של שני הצדדים וזאת על לבנות תכנית עבודה המטפלת בעיקר בנושא קבלת החלטות הנוגעות למשימותיו של המורה​​ וכיצד המנהל יכול לסייע בעניין ואף לוותר על חלק מהפרויקטים הרבים למען הפחתת העומס.